Jump to content
Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  
Eric-Mod

[4.3 & AOSP] Samsung Galaxy Note 2 - AGNi Stock & AOSP Custom Kernel

Recommended Posts

Eric-Mod

AGNi Kernel

Für Samsung & AOSP Roms

12244_banner_features.png

CPU GOVERNORS: conservative, ondemand, powersave, hotplug, adaptive, interactive, performance, userspace, lulzactive, lulzactiveq, pegasusq, zzmoove (since v2.3.1)

I/O GOVERNORS: deadline, cfq, row, sio, noop, vr, bfq-v5r1 (since v2.3)

default cpu governor: lulzactiveq (good for daily use)

default I/O governor: row

CIFS & NFS Network FileSystems

scoobydoo sound (replaced by boeffla sound v1.6 since v2.3)

led fading notifications

swap support enabled

KSM enabled

cleancache enabled

automatic efs backup on /sdcard0/psn-efs-backup

CRT-OFF friendly

512MB Zram with zcache

Zram with SNAPPY compression (Google SNAPPY-v3 in v2.3) (LZ4 since v2.3.1)

(LOW CPU LOAD FOR COMPRESSION of ram memory blocks with little loss of compression ratio compared to default LZO compression)

uses my compiled busybox (v1.22) integrated in kernel to support swap device priorities

kernel uses LZMA compression

Triangle Away support

v2.2 : updated Wifi driver taken from I9505 source

v2.2.1 : added exFAT support

NEW FEATURES in v2.3 :-

Boeffla Audio v1.6 | Dynamic Fsync v1.2 | Battery Charging voltages support | better LED notification management | CPU UV support

Google SNAPPY-v3 Zram | Updated ROW I/O scheduler to v4 | Added V® I/O scheduler | Added BFQ v5r1 I/O scheduler | Mutable kernel logger interface | GPU OC & UV support

Supports inbuilt BOEFFLA TWEAKS APP which supports custom user changes only for supported features

no AutoOC for this version as u can configure OC frequency yourself from Boeffla App

NEW FEATURES in v2.3.1 :-

LZ4 compression for Zram | ZZmoove-v0.6 CPU governor | integrated AGNi preloadSWAP option in Boeffla app

26-07-2013 v2.3.2 :-

CWM-FLASHABLE CPU-GPU_OC/UV boot failure reseter tool automatically placed on internal sdcard

21-08-2013 Update in v2.3.3b

Upstreamed Linux Kernel 3.0.91 | GCC 4.7.2 toolchain compiled arm-v7l cortex-a9 neon optimised | Implemented SAMSUNG Open-Sourced exFAT kernel modules v1.2.4 | boeffla GPU OC settings fixed | GPU threshold changeable | MDNIE Sharpness configurable | touch boost | touch to wake | Implemented better charging control with changeable unstable power

30-09-2013 Update v2.3.4 :-

Linux kernel upstreamed to 3.0.97 | Updated Zzmoove to 0.7d | Implemented some Zram modifications with 4 zram devices support | updated BFQ I/O scheduler to v6r2 | implemented modified SIO I/O scheduler | Introducing AGNi Main user profiles (Extreme Battery Save / Battery Save / Normal / Gaming) which does not break NON-OC limits but user can override settings at will | removed Mutable android & kernel logger interfaces | drop & forget for init.d scripts (user doesnt need to set permissions manually)

19-10-2013 BugFix update v2.3.4a :-

Linux kernel upstreamed to 3.0.100 | removed TouchBoost & Touchwake for time being

12246_banner_installation.png

Installation bei vorhandenem CWM:

Download des Kernel.zip und speichern auf eurem Note II.

Danach in den CWM Recovery booten (Volume up - Powerknopf - Homebutton gleichzeitig drücken).

Danach den Kernel.zip von eurem Note II installieren.

Rebooten

12239_banner_download.png

Download N7100 TouchWiz Roms: Hier

Download N7100 AOSP Roms : Hier

Ein flashbare .zip Datei zum bereinigen des Kernels & jeweiligen Apps befindet sich in den Anhängen. Dieses Tool nur benutzen falls man einen anderen Kernel flashen möchte.

Original Thread XDA

AGNi_all_devices_Cleaner_Tool.zip

bearbeitet von Ace_Experte
  • Like 1

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
LDNV

Danke für den Thread :-)

Habe den Kernel seit gut einer Woche am laufen in Verbindung mit der JellyCat V2 Rom.

Kann ihn bisher nur empfehlen.

Zu beachten gibt es das in der mit gelieferten App der Bildschirm eingestellt werden kann und dieser Standard mäßig auf "Natural" steht und die Farben etwas blasser sind als im "Professionelles Foto" Modus von Samsung selbst.

Kann man aber einfach abschalten wem es nicht gefällt unter dem Menü Punkt "MDNIE HIJACK"

Gesendet von meinem Samsung Galaxy Note 2 @ JellyCat V2 Android 4.3 & AGNi PureStock OC Kernel / Knox & SELinux deaktiviert

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
andreas02
goeki91

Hey, ich habe irgendwie ein Problem mit dem Tweak "Touchwake".

Ich schaffe sie nicht zu aktivieren bzw. es funktioniert nicht.

Falls es hilft ich habe es mit der Rom "Ditto Note 3 DN3 v5.2" probiert, aber die Rom sollte doch egal sein oder nicht ?

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Eric-Mod

Touchwake funktioniert nur wenn du den Bildschirm von selber ausgehen lässt soweit ich weiß.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
goeki91

Danke dir sowie du es gesagt hat, hat geklappt, anscheidend hab ich es mit der Funktion "doubletap2wake" verwechselt.

Jetzt muss ich mir doubletap2wake kernel suchen :D

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Jetzt anmelden
Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Bitte beachten Sie folgende Informationen: Nutzungsbedingungen und Impressum & Datenschutzerklärung. Wir haben Cookies auf deinem Gerät platziert, um die Bedienung dieser Website zu verbessern. Du kannst deine Cookie-Einstellungen anpassen, andernfalls gehen wir davon aus, dass Du damit einverstanden bist.